Сравнение между уеб сайтовете на вестник "Труд" и вестник "Капитал"
Тази публикация е посветена на разликите и приликите между два уеб сайта: този на вестник "Труд" и този на вестник "Капитал".
За целта ще се съсредоточа върху техните home pages (първи страници). Ще приложа и скрийншотове, направени на изгледа, когато в сайта се влезе от телефон, и срийншотове, когато се влезе през компютър.
Вестник "Труд":
Снимката демонстрира изгледа на главната страница на сайта, когато влезем от компютъра. Цялостното първо впечатление, което създава сайтът, определено е положително. Забелязва се ненатрапчивото лого на името на медията, информация за деня, месеца и годината, прогноза за времето, както и линкове към социалните мрежи на вестника. На второ място са поставени всички новини, разделени по рубрики: Новини, Бизнес, Култура и др. По-интересното в този сайт, е мърдащата секция на водещите новини за деня - за мен лично, това е едно много добре замислено дизайнерско решение; погледът веднага се спира там и някак е по-лесно да си избереш и да цъкнеш на някоя от новините, подредени там. В дясната колонка е изнесена рубриката "Мнения", заедно с най-новите й публикации, а под нея следват две, средни по размер, полета за реклами. След рекламите, в сайта са поставени и първите страници на печатното издание на вестника (като има опция да се прегледат и старите, до седмица назад).
Ето и скрийншот на едната реклама плюс печатното издание:
От лявата страна на сайта са подредени отново топ новините за деня, като по-голямата част от тях се повтарят с акцентите в мърдащата секция, но има и добавени нови.
Забелязва се, че определено има прекалено много информация, която са искали да съберат на главната страница на сайта, тъй като успешно мога да скролвам надолу между 15 и 20 секунди, докато стигна края на страницата. Разбираемо, много малка част от цялата тази информация, е достъпна за потребителя, непосредствено след като се е озовал в сайта и през първите 3-4 секунди, които прекарва там - съответно може би трябва малко да се намали обема й.
Друго нещо, което констатирам, когато разглеждам сайта, е, че липсва поленцето с "Вход" и "Регистрация" за потребителя, т.е. въобще не съществува възможност да си създам регистрация и да имам вход в този сайт, което най-вероятно е значима липса за много посещаващи често медията.
Скрийншот от телефон:
Сайтът на вестник "Труд" е снабден с адаптирана мобилна версия, която изглежда добре на екрана ми и не дразни окото по никакъв начин; като проблем се явява фактът, че не съществува опция "Обратно към пълната версия на сайта", която в някои случаи ни се налага да използваме. Още нещо, което може да подлежи на корекция от страна на дизайнерите, и за което вече загатнах, е дългото скролване надолу, като тук диапазонът от време се разширява и е между 30-40 секунди.
От гледна точка на цветовата гама на уеб сайта, наблюдаваме преобладаващ бял фон с черни букви и непретенциозен шрифт. Опростено, изчистено и класическо.
Вестник "Капитал":
Това е скрийшот от компютър. Отново добър цялостен дизайн на заглавната страница на сайта, с добре подбрани цветови комбинации (преобладащи черно, синьо, бяло и сиво, които определено са сполучлива комбинация).
В header-a се наблюдава наличие на корпоративна навигация; поленцата с опции "Вход"/"Регистрация", които липсваха при "Труд", тук не само, че ги има, но и са в едни сини правоъгълничета, които ги правят лесно забележими. Отличава се и полето "Търсене" за улеснение на потребителя. Добре позиционираното лого на "Капитал", придружено с линкове към Facebook и Twitter, опция за абониране (нещо, което не беше възможно в другия сайт), както и нещо, което не бях виждала досега - К:Reader, подобрена дигитална версия на печатното издание на вестника, създаваща нов начин за четене и възприемане на информацията. Отдолу следват разделените на рубрики статии, плюс, ключовата за всеки уеб сайт, иконка на къща, водеща от всяка точка на сайта към home page-a. После се наблюдава рубрика на 5-те най-важни новини за деня, а отстрани най-четените, коментирани и препоръчани новини както за денонощието, така и за седмицата.
Нещото, което веднага забелязвам, и ако трябва да оценя, ще е определено с негативна стойност: цялостният дизайн е базиран на един фон, който е не друго, а реклама. Огромна реклама на фирмата М and ВМ Ltd. и на HP, като дори, ако цъкнеш върху този фон, той се оказва линк към сайт на рекламираните продукти.
Тук обемът информация, поместен на първа страница, е по-малък и скролването надолу не отнема толкова време.
Скрийншот от телефона:
Определено мобилната версия на "Капитал" не е толкова добра, колкото предната, заради огромните снимки и големия шрифт на текста на най-важните новини; това поле изпълва почти цялото пространство на екрана на телефона ми. Предимство се оказва само подбора на автоматична смяна на 5-те водещи новини.
Тук съществува и опцията за връщане към пълната версия на сайта.
Като извод, мога да кажа, че всеки от двата сайта е силен в различни аспекти, и не мога категорично да заявя, че единият е цялостно по-добър от другия.
Коментари
Публикуване на коментар